
PerfectTeds Marisa Poster i Butikstrender
När brittiska PerfectTed tog scenen i BBC:s Dragon’s Den blev det startskottet för en av de mest omtalade dryckessatsningarna i modern tid. I Sverige sker lanseringen genom Soda Nation – och det är med stolthet vi nu lyfter fram hela artikeln från Butikstrender.

“PerfectTed representerar mer än bara en dryck. Det är en ny livsstil – energigivande, naturlig och modern.”
– David Gray, CEO, Soda Nation Food & Bev
Några minuter in i PerfectTeds presentation på Dragon’s Den insåg vi att det här var något unikt. Innan de ens var klara hade vi redan skickat iväg ett mejl, berättar David Gray, CEO på Soda Nation Food & Bev.
Kort därefter blev PerfectTed den mest framgångsrika satsningen i Dragon’s Den’s historia, med samtliga drakar intresserade. Idag är varumärket Europas ledande aktör inom premium matcha – och nu tar de klivet in på den svenska marknaden.
PerfectTed finns redan hos detaljhandelsjättar som Tesco, Whole Foods och Harrods, och har tagit plats i premiumcaféer som Joe & The Juice. I Sverige har produkten börjat etablera sig via EKO Stormarknad, Gottebiten och distributörer som Flaivy och Sanjogruppen. Enligt Soda Nation pågår samtal med flera aktörer i dagligvaruhandeln för att ytterligare öka tillgängligheten.

PerfectTed-fönsterkampanj hos Whole Foods Market i London med sloganen ‘Matcha Made Easy’
Matcha som framtidens energidryck
– Intresset från svenska handlare är stort. Följden är en tydlig efterfrågan på rena, naturliga alternativ till de traditionella energidryckerna, säger David Gray.
PerfectTed bygger på 100 % premium matcha från Japan, utan tillsatt socker eller konstgjorda ämnen. Sortimentet omfattar både kolsyrad dryck, kapslar och matchapulver för hemmabruk och baristas. Produkterna är naturligt koffeinrika och ger långvarig energi – utan krasch.
– Vi är glada över att vara med och introducera något så framtidsfokuserat i Sverige. Vi tror att matcha kommer spela en nyckelroll i den hälsosamma dryckesutvecklingen, säger David Gray.
PerfectTed syns nu i alltfler butiker i dagligvaruhandeln och snart även Horeca- håll utkik!
Lämna ett svar